Странице

среда, 16. новембар 2016.

Običan trening belog ždrala

Veče je bilo prilično hladno , zapravo hladno za Tainan, nekih 15 stepeni u plusu ,kad se doda ogromna vlaga i činjenica da sam vozio motor na trening sam stigao prilično smrznut . Učitelj je taman zatvarao radnju i kad smo spustili rešetke i pozaključavali vrata popeli smo se na 4 sprat , prošavši kroz magacin i njegovstan (iskreno , nema razlike između magacina i stana , svuda je alat i zalihekojekave gvožđurije , šrafovske robe , kojekavih žica , čak i stara priručna kovačka radionica ).
Elem, ušli smo u salu , i dok sam se ja zagrevao on je skuvao čaj i obavio malu ceremoniju u znak poštavanja osnivaču stila čija slika i mali oltar stoje na južnom zidu .
Nakon zagrevanja krenuli smo sa San Jin formom, u stvari ja sam krenuno a učitelj je posmatrao . Polako radim otvaranje , pravih par pokreta, učitelj klima glavom sa odobravanjem , ulazim u početni stav , zauzimam gard i dobijam znak da se zaustavim . Učitelj prvo posmatra stav, položaj tela sa svih strana a onda kreće test strukture . Gura podlaktice u svi pravcima , ka mom centru , na gore na dole , struktura izdržava pritisak. Zatim kreće testiranje laktova , guranje na  gore , ka centru ,na dole, od centra . I ovaj test sam prošao . Nakon toga sledi testiranje strukture u ramenima . Zbog saobraćajke  još uvek ne mogu dapovratim potpunu kontrolu i pokretljivost desnog ramena , rame je ukrućeno , nemogu da ga opustim potpuno i zauzmem potpuno pravilan položaj , strukutra se ruši i ja gubim ravnotežu pod pritiskom sa strane . Učitelj se mršti i pita radim li vežbe koje mi je propisao za vraćanje ramena u normalu . Naravno da radim , kažem ja. Učitelj mi pregleda rame , i dalje miršti kaže da će mi trebati još nekoliko meseci , možda i pola godine dok opustim rame dovoljno da bih mogao  da zauzmem potpuno pravilan stav . Dodaje danikada neću u potpunosti da povratim to rame i da će uvek da boli . Jbg , to je što je.
U ovome je prošlo nekih 15 ili nešto više minuta a ja sam i dalje u početnom stavu, mišići počinju da se bune i bol i grčevi koji su počeli pre nekih 5 minutasada ubrazno rastu .
Idemo dalje ,prvi deo prve sekcije je gotov ,nema zamerki idemo dalje , drugi , teći,prva sekcija konačno gotova , nakon 25 minuta u početnom stavu grčevi i bol su neizdržljivi , znoj lije niz lice , ja u sebi psujem beli ždral i tolike detalje jer moram polako da radim kako bi učitelj proverio svaki pokret , svaki međupokret ,testirao strukuturu u stavu i u kretanju . Krećem na drugu sekciju ,ona ide brzo , treća, učitelj me zaustavlja , kretanje unazad nije dobro ,obajšnjava zbog čega , nastavljam , završavam formu konačno nakon 30 minuta  raznih testiranja . Bol u nogama više ne osećam, ne osećam ni noge , ne mogu da ispravim kolena . Učitelj seda da popije malo čaja, ja se držim vode i ne sedam jer ako sednem to je kraj treninga ,više ne ustajem sledećih sat vremena .
Nakon pet minuta krećem da radim formu ponovo, ovog puta u normalnom tempu i sa disanjem . Treba mi oko pet do šest minuta da završim formu .Narednih pola sata radim formu , sa pauzama od jednog minuta između izvođenja .
Sledećih sat vremena radimo statični jednoručni ći sao . Pri pomeni reči ći sao mnogi će pomisliti na ving čun ali ovo je nešto potpuno drugačije . Obajšnjenje bi trajalo predugo , jedino ću reći da su za ovaj tip vežbanja potrebni jako elastični ligamenti i pokretljivi zgobovi . Radimo prvo desnu stranu , ne ide loše alinakon 10 minuta zbog toga što mi rame nije opušteno pa koristim više mišićne snage nego što je pravilno počinje  bol u ramenu .Učitelj je odmah primetio pormenu u mom pokretu i istog momenta menjamo stranu . I tako čitav sat , 10 minuta jedna strana , deset minuta druga strana. Inače je ovaj tip ći sao drila razrada jednog dela San Jin forme.
Nakon dva sata u posetu dolazi jedan stariji učenik koji je u našoj školi već dugi niz godina . Krećemo u jednoručni ći sao sa kretanjem koji je sledeći nivo uvežbavanja tehnika San Jin forme . Sve tehnike u ovim ći sao drilovima su tehnike koje se rade u San Jinu i imaju sasvim spečifičnu borilačku ulogu i sasvim specifičan način razvoja potrebnih atributa za pravilno izvođenje istih.
Sledećih dvlj sata radimo samo jednoručni ći sao u kreatnju uz budni nadzor učitelja koji ispravlja savku sitnicu i prati svaki pokret . Svako malo zaustavi dril ipokazje varijacije , greške , ključne tačke ...
Poslednjih 15 minuta su ostavljeni za ''domaći'' zadatak , novi set od 5 pokreta koji imam da navežbam do sledećeg treninga .
Nakon više od 4 sata vreme je da se krene kući. Toliko sam umoran da sam jedva izdržao da ne zaspim na motorčetu . Nekako sam se dovukao kući , kad i kako sam se istuširo se ni ne sećam , sećam se samo da sam se uvukao u krevet i zaspao kao mala beba

Нема коментара:

Постави коментар