Странице

уторак, 12. јун 2018.

Vilijam Čeung , kotraverza jednog ''grandmastera''


William Cheung je čovek koji tvrdi da je jedini naslednik Jip Mana i tajnog, orginalnog stila koji je superiorniji u odnosu na sve ostale stilove . Njegova istorija je dokazana kao potpuno lažna i to je njegova marketinška konstrukcija stvorena isključivo u cilju promocije njega samog i njegovog stila. O samoj istoriji može se pročitati ovde

Pozabavimo se malo Vilijamom Čeungom i njegovim tvrdnjama kako bi ustanovili ima li istine u tome što on priča i ima li on kao ličnost kredibiliteta da mu se veruje na reč.
U momentu kada je Čeung izašao sa svojom pričom o nekakvom originalu , VTAA, gde su okupljeni svi Jip Manovi učenici (sem Čeunga) su izdali obajvu koja potpuno pobija sve njegove tvrdnje. Iako se Jip Manovi učenici i naslednici uglavnom ne slažu ni oko čega i ima dosta politike u gorkih reči izmedju njih , svi se slažu oko Čeunga i njegovih tvrdji . Prosto je neverovatno da se ova grupa ljudi slaže oko nečega jer se decenijama svadjaju medjusobno oko svega ostalog. Ovde je prevod objave VTAA
’’ Nedavno smo primili dosta pisama i žalbi na račun osobe zvane Vilijam Čeung koji je uneo mnogo zabune sa prikrivenim cilljevima. Kao odbor direkotora Ving Tsun Atletske Asocijacije, generalne organizacije čitavog Ving Tsun sistema koja je osnovana od strane pokojnog Jip Mana i njegovih najstarijih učenika imamo obavezu da objasnimo sledeće činjenice:
1. Vilijam Čeung nikada nije smatran vodjom niti grandmasterom čitavog Ving Čun klana od strane ni jednog Jip Manovog učenika
2. NIKO ne priznaje ovog takozvanog ’’ Učenika broj 1 Jip Mana’’  i mi nikada nismo čuli da je Vilijam Čeung ’’ Broj 1 borac Ving Čun stila’’.
3. Rad nogu se smatra najnaprednijom tehnikom Ving Čuna. Istina je da neki učenici nisu naučili ceo sistem ali NIJE ISTINA da je Vilijam Čeung jedini koji je ikad naučio čitav sistem kao on to kaže u svojoj reklami.
4. NIKADA nije bilo nikakvih ’’DIM MAK’’ ili tehnika ’’presurnih tačaka’’, NITI je bilo ikakvih ’’izgubljenih’’ tehnika od vremena nastanka veštine
5. Tkom svoje karijere Jip Man nikada nije tražio ni od koga da polaže bilo kakvu zakletvu da ne odaje tajne tehnike. Jip Man je podučavo učenike prema njihovim sposobnostima pokazujući najviše najtalentovanijima.
Tokom 50 tih godina , dečko po imenu Vilijam Čeung je povremeno dolazio u školu Jip Mana u periodu od svega par godina i napustio Hong Kong kada je napunio 18 godina i od tada ostao izolovan od svojih instruktora i ostalih učenika Jip Mana.
Tokom svog kratkog treniranja on je sigurno stekao pogrešan utisak  misleći da je Jip Man samo njemu pokazao napredne tehnike. Sa druge strane mi ne znamo koliko je zaista Vilijam Čeung naučio.Žalosno je da su njegove laži otišle tako daleko ( on kaže da je Jip Man samo njega naučio takozvani Tradicionalni Ving Čun). Sa druge strane , svaka prosečna osoba može lako da analizira njegove tehnike i uveri se da on govori laži. Nezamislivo je da bi grandmaster Jip Man odlučio da prevari sve svoje učenike osim jednog drskog dečaka koji nije imao mnogo poštovanja za njega. Mi žalimo što je takva nesposobna osoba izašla iz našeg klana i želimo da jasno kažemo svoju poziciju: mi  SE NIKADA NISMO SLOŽILI sa njegovom ludačkom samopromocijom, iako razumemo njgove motive da sebe prikaže kao ’’ supermena’’ u njegovom Ving Čun sistemu.
Vaši Srdačno
Odbor direktora na sastanku u cilju rasvetljavanja lažnih tvrdnji
Wong Shun Leung (Chairman)
Leung Ting (Vice Chairman)
Tong Chao Chi (Vice Chairman)
Lok Yiu (President)
Yip Ching (Vice President)
Ho Kam Ming (Vice President)
Siu Yuk Man (Secretary)
Chan Tak Chiu (Treasurer)
Tsui Sheung Tim (Membership Management)
Koo Sang (Membership Management)
Lee Wai Chi (Public Relation)
Victor Kan (attendance)
Yip Chun (attendance)
Ovde jasno vidimo stav svih Jip Manovih učenika uključujući i Jip Manove sinove kao legalne naslednike njegovog stila

Čeungov odgovor direktorima VTAA. Objavljen u magazinu ’’Australijske brilačke veštine’’ broj 10 strana 3.
********************************************************************
Pre svega želim da napomenem da u izjavi VTAA stoji da je osnovana od strane Jip Mana i najstarijih učeika 1976. Nije tačna . Jip Man je umro 1971 tako da nije mogao da osnuje asocijaciju 1976 kako se tvrdi.
(Jip Man je umro 1973. To je opšta poznata činjenica i on jeste dao dozvolu za osnivanje asocijacije koja je zvanično registrovana tek nakon njegove smrti jer je upravo taj dogadjaj i odgodio njeno osnivanje i to Čeung dobro zna)

1.    Ja sam vodja Tradicionalnog Ving Čuna zato što sam ja jedina osoba koja je naučina Tradicionalni Ving Čun.Pored toga ja znam i modifikaciju i znam da je inferiorna u odnosu na Tradicionalni sistem.Zbog toga JA proglašavam SEBE grandmasterom Tradicionalnog Wing Čuna. Ako neko ne misli isto što i ja neka me poseti i ja ću mu rado pokazati prednosti .
      (Ovde Čeung jasno kaže da on sam sebe proglašava grandmasterom)
2.    Ja sam jedina osoba koju je Jip Man naučio tradicionalnom Ving Čunu , Ja sam najbolji borac Ving Čun stila. Ovo je priznato od mnogih pozntih majstora i Brus Lija. Ko ne veruje neka dodje da proveri.
          (Brus Li nikada nije priznao Čeunga za bilo šta a ostali poznati majstori( ko   god da su) nikada nisu ništa pozitivno rekli za Čeunga)
3.    Niko, i opet ponavljam niko, nije naučen Ving Čun radu nogu osim mene. Leung Ting i ostali to znaju. Kao i u slučaju treće forme, niko ne zna pravu formu osim mene.Ja sam prvi koji je napisao knjigu o pravoj trećoj formi. ( Opet tvrdnje ja pa ja, i niko osim mene a ni jedan dokaz osim njegove reči nemamo. Takodje danas znamo da je Čeugova verzije večtine nema najbitnije delove Ving Čuna)

4. Dim Mam ili dodrir smrti je prenet meni sa Tradicionalnim Ving Čunom. Ako ste čitali moj tekst o tome možete da imate neke ideje kako to radi. Sa druge strane nema leka za neznanje, Leung Ting i ostali odbacuju dim mak zato što g ne znaju, ako ništa drugo makar priznaju neznanje. Moja knjiga Dim Mak će biti na tržištu uskoro , držite oči otvorene. U Kini ima monaha koji mogu da izvedu razne stvari, da slome 12 cigli i slično. Možda neki ljudi mogu da stoje na 12 jaja, Ja mogu da stojim na dva a daih ne razbijem. Možete da sve ovo zovete trikovima ali Ja sam dalje najbolji borac Ving Čuna , ko se usudi da tvrdi drugačije slobodan je da potvrdi suprotno.( Dim Mak je deo akupunkture, svi stilovi imaju to znanje, čak i japanski i korejski stilovi, to nije nikakva tajna a nije ni originalno deo ving čuna, što se tiče izazova, Emin Bozepe se usudio da tvrdi suprotno i svi znamo šta je bilo)
 5. Potpuno je beznačajno da se raspravlja da li je Jip Man tražio od mene da položim zakletvu, jer niko osim mene nije tom dogadjaju prisustvovao. Ja vežbam ving čun 36 godina , JA sam najbolji borac i JA posedujem najviše znanja o Ving Čunu. JA sam spreman da to potvrdim bilo kome ,bilo kada, bilo gde. JA nisam kao Leung Ting i kompanija , dovoljno je da pogledate njihove slike i da vidite da niko od njih ne liči na nekoga ko vežba borilačke veštine.JA slobdno mogu da kažem da niko od njih nije ozbiljno vežbao i da sasvim sigurno ne izgledaju impresivno.
(Samo je on prisustvoao polaganju zakletve!! I treba da mu verujemo na reč? Ovo je potpuno suprotno kineskoj tradiciji , posebno kung fu tradiciji, niko ne polaže zakletvu bez svedoka i pisanog dokumenta i ceremonije. Čeung očigledno nema pojma o Bai Si ceremoniji i kako se primaju studenti ’’iza zatvorenih vrata’’. To je veoma bitan momenat u tradicionalnom kung fuu i bez tog nema podučavanja nikakvim tajnim znanjima. Ostatak je opet tvrdnja kako je on najbolji i vredjanje ostalih.)

Tokom 50tih godina ja sam bio dete kao i Brus Li ...puni želje da postanemo slavni.Leung Ting je bio još u pelenama u to doba. On nije krenuo sa ving čunom pre 1960tih i učio je od Leung Šeunga  , jip manovog učenika.on je jednu generaciju iza mene i Brus Lija. Na osnovu čega Ting tvrdi da je Jip Mnaov učenik. Jip Man je 1960tih bio težak narkoman i nije bio dobrog zdravlja i zbog toga nije mogao da uči bilo koga. Vig Čun je sistem napravljen da bude naučen za tri do četiri godine. Jip Man je učio of Čan Vah Šuna i od Leung Bika. Vong Šun Leung je naučio samo modifikovanu verziju i počeo da drži časove 1955. Lok Jiu je počeo da drži časove posle samo dve godine učenja modifikacije.Ja sam vežbao ving čun 4,5 godine u modifikovanoj verziji i 2,5 godine tradicionalnu verziju kada sam živeo sa Jip Manom. Naučio sam modifikaciju i tradicionalnu verziju.Kada sam završio učenje nastavio sam vežbanje sledečih 28 godina i nikada nisam prestao. Iz ovih faktora može se videti da sam ja najkvalifikovaniji ving čun majstor obe verzije i modifikovane i tradicionalne. JA proglašavam sebe najboljim majstorom i najboljim borcem čitavog ving čun sistema.
Zvršiću sa kineskom poslovicom,  vežbanje kung fua je kao veslanje uzvodno, ako ne ideš napred , ideš nazad a po nekd ostaješ u mestu.Nije čudo što je grupa iz VTAA otišla toliko daleko pozadi da me je sramota da budem povezan sa njima.

William Cheung
Grandmaster

.............................................................................................................................................

Krenimo sa Čeungovim tvrdnjama koliko je učio od Jip Mana. Čeung tvrdi da je krenuo sa treninzima 1951 godine. Kako znamo iz njegovih ličnih tvrdnji a i tvrdnji ostalih učenika da je on došao kod Jip Mana posle Vong Šun Leuga , a sam Vong kaže da je počeo 1954. Ova tvrdnja je lažna, Čeung nije mogao da dodje pre 1955 ili 1956 jer su Vong Šun Leung i Ču Son Tin već bili glavni asistenti u Jip Manovoj školi. Na početku karijere Čeung je tvrdio da je živeo kod Jip Mana 2,5 godine, pa je posle povećao na tri , pa na 4 a danas tvrdi da je živeo čitavih 5 godina kod Jip Mana. Jedini učenik koji je živeo kod Jip Mana je Ču Son Tin i on je živeo kod Jip Mana do kasne 1955. Čeung je napustio Hong Kong 1958 i apsolutno niko se ne seća da je Čeung živeo kod Jip Mana. Po rečima savremenika Vilijam Čeung je dolazio na treninge povremeno u periodu od 1956 do 1958 i to je sve. U prilog ovome ide i činjenica da ne postoji ni jedna fotografija Čeunga i Jip Mana zajedno. Ako je već bio toliko značajan, i živeo toliko godina kako on tvrdi kod Jip Mana , zašto nema ni jednu jedinu sliku. Ne samo to nego Čeunga nema ni na jednoj grupnoj fotografiji . Postoji jedna navodna fotografija Čeunga sa Jip Manom ali je to dokazan falsifikat i to dosta loš jer se jasno vidi da je pola slike osvetljeno a pola nije i da Jip Man ima senku a Čeung nema senku jer je dodat kasnije. Naravno , ovu fotografiju je nemoguće naći u velikom formatu jer bi onda bilo potpuno očigledno o čemu se radi.

Istina je da je Čeung bio problematično dete iz problematične porodice, njegov stric i otac su bili visoki službenici u policiji i bili su toliko korumpirani da su morali da su tokom 1960tih najureni sa posla. Vilijem je znao da je zaštićen i hteo je da se nametne lokalnim kriminalcima kao neko značajan ali je na kraju toliko zabrazdio da su ga poslali na ’’školovanje’’ u Australiju i nije dolazio uopšte u Hong Kong narednih skoro 40 godina a od 1999 do danas bio je samo jednom kratko. Nije dolazio da vidi porodicu , roditelje , braću da ne govorimo o nekim važnijim dogadjajima.

Jedna od bitnih tačaka u Čeungovoj marketing taktici jeste tvrdnja da je bio prijatelj i učitlj Brus Lija. Čeung govori kako je bio nerazdvojni prijatelj sa Brus Lijem, da su gotovo svo vreme bili zajedno i da je on bio neka vrsta zaštitnika i učitelja Brus Liju. Interesantno je da za sve godine druženja Čeung nema ni jednu jedinu fotografiju sa Brus Lijem. Postoji samo jedna fotografija koja je dokazani falsifikat. Ako pogledate Brus Lijevu sliku sa porodicom lako se vidi da Brus ima potpuno istu pozu, istu odeću ,istu frizuru apsolutno sve je isto. Jasno se vidi ako se uveća slika gde su linije sečenja i šta je kasnije dodavano. Čeungova glava baca senku na dve strane (što nije moguće) a Brus Lijeva nema senk. Takodje je interesantno da Vilijam Čeung nosi apsolutno istu odeću kao i na slici sa Jip Manom. 




Izgleda da je bio neki dobar dan za slikanje, prvo sa Jip Manom pa posle sa Brusom koji se takodje slikao sa porodicom i nekako uspeo da se zamrzne i održi istu pozu. Istina je da su se Čeung i Brus Li verovatno znali iz vidjenja a Brus je takodje bio i filmska zvezda još kao dete , ali nema ni jednog dokaza da su bili prijatelji. Sve Čeungove priče su samo to, priče bez dokaza a Brus Li za života nigde , nikada nije pomenuo Čeunga ni u kakvom kontekstu. Kada je snimao film Povratak Zmaja , Brus je pozvao Vong Šun Leunga da mu bude tehnički savetnik za koreografije borbi , nije zvao Čeunga. Inače Brus je počeo da trenira Ving Čun 1957 nešto kasnije je Čeung otišao u Australiju, nisu imali vremena da mu Čeung bude ’’učitelj’’ . Dakle još jedna priča koja je totalna laž.


Krajem 1980tih i tokom 1990tih , Čeungova ’’akademija’’ je bila pod istragom i jedno vreme zatvorena zbog ilegalne imigracije. Čeung je koristio svoju školu kao paravan za švercovanje ilegalnih imigranata u Australiju.
Pogledajmo malo šta nam Čeungova priča kazuje o njegovoj ličnosti. Čeung je svojom pričom uvredio Jip Mana i bukvalno ga nazvao lažovom i prevarantom jer je lagao sve svoje učenike , čak i svoje sinove i sve ih naučio nekakvoj lošijoj verziji veštine. Jip Man po ovoj priči je bio jako podao i pokvaren i decenijama je varao sve redom, samo je iz nekog razloga Čeunga naučio ’’originalu’’ jer je on to zaslužio samim svojim postojanjem.
Čeung je svojom pričom uvredio sve učenike Jip Mana jer je u suštini rekao da su oni kreteni koji nisu zaslužili da dobiju pravu veštinu. Čak ni Jip Manovi sinovi nisu zaslužili da dobiju pravu veštinu, samo Čeung iz nekog nepoznatog razloga jeste.
Takodje je uvredio svog učitelja govoreći da bio toliko drogiran da nije mogao da prima učenike.
Na kraju Čeung vredja i svoje učenike jer im prodaje priču koja je apsolutno netačna. Svi oni koji dodju u njegovu školu na početku ne znaju za sve ove kotraverzne stvari ali nakon nekog vremena ih svakako saznaju. Na kraju oni imaju izbor ili da napuste Čeunga (što su mnogi uradili) i priznaju da su naseli na prevaru i bukavlno bacili godine rada i gomilu para. Ili mogu da naprave svakakve vrste mentalne gimnastike i opravdaju Čeunga i sebe i nastave da rade taj stil jer im ego ne dozvoljava da priznaju da su nasamareni.

Dakle možemo li da verujemo čoveku koji ni jednu svoju tvrdnju ne može da potkrepi dokazima, koji falsifikuje slike i pisma , koji nema ni malo poštovanja ni prema kome i koji je upetljan u kriminalne radnje još od rane mladosti? Da vam sada dodje neko i tvrdi isto što i Čeung , da li bi njemu verovali? Ako ne , zašto onda verujete Čeungu ? Koliko vredi njegova reč?  Razmislite...

Нема коментара:

Постави коментар