Странице

субота, 26. мај 2018.

Pitanja bez odgovora


Cilj ovog teksta je da vežbače Ving Čuna usmeri u sasvim novom pravcu ličnog razvoja i razumevana veštine kojom se bave. Postoje neka pitanja koja se uglavnom ne postavljaju ili ako se postave odgovri koji se daju su nelogični , nepotpuni i potpuno pogrešni. Kako je u srpskom Ving Čunu jako zastupljen anti-intelektualizam koji onemogućava svako istraživanje i svako samostalno razmišljanje obeshrabreno jedan od ciljeva ovog teksta je da pokaže koliko je važno poznavati sve aspekte stila kojim se bavite, e samo tehnički već i istorijski i kulturni.Ohrabruje se samo prihvatanje informacija koje trener servira bez ikakvog razmišljanja i racionalne analize. Zarobljeni u ’’kulturi’’ , ’’nasledju’’ , ’’originalnosti’’ stilovi se prenose putem kopiranja i gotovo je nemoguće postaviti razložno pitanje i na isto dobiti odgovor. Nemoguće je shvatiti Ving Ćun u potpunosti ukoliko se ne poznaju svi aspekti stila i otuda dolaze mnoge greške u prenošenju veštine i nelogična objašnjenja . Izuzetno je važno razumeti vreme, prilike i kulturu vremena u kojem je veština nastala kao i način razmišljanja u način života ljudi koji su istu napravili. Takodje je važno pratiti socio-ekonomske i političke promene u društvu te scijalni statust ljudi koji su kroz istoriju veštinu razvijali i prenosili. Na taj način možemo da kompletn shvatimo ne samo kako je veština dobila današnji oblik već i kako je do toga došlo . Pitanja koj slede se ne postavljaju često i odgovri na ista su po pravilu pogrešna .

  1. Zašto ima toliko ’’Huen Sao’’ pokreta u formama? Uobičajen odgovor je da se  ovim jačaju zglobovi šake za udarac. Ovo je totalno pogrešno jer ni jedna druga        veština ne koristi ovaj pokret za jačanje zgloba šake, niti ovaj pokret , ma koliko puta   bio ponovoljen može da razvije zglob šake za udarac. Zglob šake se za udarce jača     nekim drugim vežbama, recimo sklekovima na pesnicama, udaranjem zidne i teške vreće, zgibovima itd. Takodje svrha ovog pokreta , odnosno ’’aplikacije’’ su totalno nerealne i nelogične. Uobičajeno se demonstrira kako ’’Huen Sao’’ služi da obidje podlakticu ruke koja napada i nadje prazan prostor da se plasira udarac. Ovo je u realnoj borbi nemoguće izvesti je jednostavno traje predugo. Dakle ni jedan od ovih odgovora nije tačan. Ostaje pitanje zašto su kreatori veštine posvetili toliku pažnju ovoj tehnici? Ti ljudi nisu bili glupi i bili su izloženi borbama na život i smrt mnogo češće nego što se to misli , oni svakako ne bi vežbali nešto što nema nikakvu realnu vrednost.  Razmislite o tome...                                                                                                
  2.  Zašto ima toliko ’’Bong Sao’’ blokova u drugoj formi? Gotovo 2/3 forme je posvećeno upravo ovom bloku. Upotreba ove tehnike varira od stila do stila ali svi tradicionalni stilovi se slažu da ’’Bong Sao’’ nikada nije tehnika koja se koristi prva, nikada nije inicijalna tehnika , već služi da ’’popravi’’ neku drugu tehniku , da pokrije prostor ukoliko je udarac promašio ili je potrebno jednom rukom pokriti protstor protiv protivnikove dve ruke pa Bong Sao prati neki drugi blok izveden da     zaustavi incijalni napad. U realnoj borbi primiti udarac , posebno u telo nije neki veliki problem , profesionalni borci često namerno ostave ’’otvoren’’ neki deo tela kako bi namamili protivnika da plasira udarac tamo i ’’otvori’’ sopstvenu odbranu tako da se može plasirati udarac u neki ranjiviji deo tela (glavu). Bong Sao je po svojoj prirodi defanzivna tehnika. Iako se ne može napraviti gradacija važnosti Ving Čun tehnika jer su sve podjednako važne ostaje pitanje zašto je baš jednoj dato toliko prostora . Bong Sao je tehnika koja je najviše puta ponovoljena posle Huen Sao bloka. U ful kontakt borbama možemo videti čitavu lepezu tehnika blokiranja i pokrivanja prostora ali gotovo nikada ne vidimo Bong Sao. Pitanje koje se postavlja je identično prvom pitanju , zašto su ljudi koji su se borili na život i smrt jako često vežbali nešto što i nema baš veliku upotrebnu vrednost,i samo vežbali nego mu dali toliku važnost da je jedna forma posvećna upravo toj tehnici?  Mislite o tome..                                                          
  3.   Zašto se u Ving Čunu toliko insistira na rotaciji? Ne postoji kung fu stil koji toliko insistira na rotaciji. Gedajući forme lako se zaključi da je rotacija daleko važnija i daleko zastupljenija od drugih formi rada nogu. Poznato je da za uspešnu borbu vežbač mora da ima dobar rad nogu iz mnogo razloga. Ving Čun sa druge strane više insistira na rotaciji. Zašto je to tako? Zašto bi ljudi koji su imali mnogo realnog iskustva koje su plaćali krvlju i životima vežbali nešto nerealno i nepraktično?( Ovo ne ide u prilog stilu Vilijma Čeunga, ko zna odogovor zna da upravo ovo dokazuje da je taj stil moderna kreacija pomenutog čoveka) Mislite o tome...                                                     
  4.   Zašto Ving Čun, navodna vojna veština ima samo dva oružija i to prilično nepraktična čak i u vreme kada je stil napravljen?. Nositi 3 metra dugu motku niti je praktično niti je lako upotrebiti,dva kratka sečiva će na otvorenom uvek da izgube protiv mača , sablje , koplja, helebarde i drugog oružija uobičajenog u to doba.  Kakva to vojna veština nema mač, koplje, štit, oklop , sablju.. Niti je Ving Čun vojna veština niti je namenjen vojnicima već ima sasvim drugačiju istoriju i namenu. Mislite o tome...         
  5.   Zašto Ving Čun nema kružne udarce nogom? U ful kontakt borbama se može videti da je najčešće korišćena i najefikasnija nožna tehnika kružni udarac , bilo niski (low kick) ili visoki. Gotovo svi borilački stilovi imaju ovaj udarac sem Ving Čuna. Pitanje je zašto stil koji tvrdi da je najefikasniji nema u svom asortimanu tehnika upravo onu koja je dokazano najefikasnija u relanoj borbi? Mislite o tome...


Ovo su samo neka od pitanja na koje niko nema odgovora ili daje nekakve odgovore koji su logički neodrživi. Ljudi bivaju uhvaćeni u mrežu ’’tradicije ’’, ’’grandmaster je tako rekao’’ i slične stvari i istina nikako da ispliva na površinu. Da bi veština bila efikasna, da bi napredovala mora se razumeti u potpunosti. Želim da ovim pitanjima podstaknem vežbače da počnu sami da traže odgovore i da misle svojom glavom. Čuvajte se onih koji imaju savrešene veštine i odgovor na svako pitanje jer niti ima savršene veštine niti ima sveznajućeg čoveka.  Potpuno razumevanje veštine dolazi samo sa poptunom posvećenošću istoj i istraživanju svih njenih aspekata , kako prožlih tako i sadašnjih.

Нема коментара:

Постави коментар