Странице

субота, 17. децембар 2016.

Imate izbor


Ovo je lična priča , a pišem je sa ciljem da pokažem ljudima da imaju izobra I prava da traže sebi ono što žele a ne ono što im se nameće kao norma . I kada to što tražite ne možete da nadjete u mestu gde živite idite tamo gde možete , ako nešto dovoljno volite ni kraj sveta nije daleko . Pre nego počnem želim da kažem nekoliko stvari o sebi za koje smatram da su važne za ovu priču Mada sebe smatram Pravoslavnim Hrišćaninom  u suštini sam duboko racionalan I stvari postatram logično , bez emocija I ega . Ovo se naravno ne odnosi na moje odnose sa drugim ljudima već na stvari kojima se bavim . Elem , kada ste bolesni idete lekaru , kada vam se pokvari kompjuter idete inženjeru , kad se negde pravi most ili zgrada  , projekat radi građevinski inženjer , decu u školama uče profesori i nastavnici , dakle visoko obrazovani i stručno osposobljeni ljudi zatu vrstu delatnosti . Naravno , možete odabrati i da  ne idete doktoru nego nekakvom vraču ili ''  iscelitelju'' , da vam kompjuter popravlja komšija stolar , da zgrade projektuje moler a da decu uče (i na žalost to se danas dešava) neki kriminilac.
Dakle , ako u svim drugim oblastima tražite profesionalce zašto bi kung fu bio izuzetak . Ja samo otišao na izvor , I ne samo to , otišao na I na izvor izvora , počeo sam da treniram beli ždral , veštinu iz koga je wing chun nastao I to na jugu Tajvana , mestu gde su očuvani najčistiji , najredji I najstariji oblici belog ždrala . Počeo sam u Srbiji , sa ljudima koji tamo podučavaju veštinu da bi na kraju došao tamo gde svako ko voli I želi da nauči pravi kung fu treba da dodje. Neko će se zapitati zašto sam otišao na drugi kraj sveta , zar nisam mogao da kung fu naučim u Srbiji ? Na žalost , odgovor je , ne , nisam mogao tamo da naučim bilo šta . Ne želim ovim da omalovažim bilo čiji rad I znanje , svako radi najbolje što ume ali meni jednostavno mnoge stvari nisu bile logične .
Podjimo redom , u našoj jadnoj Srbiji smo u deficitu sa svime pa I sa kung fu stilovima . Do skoro je mogao da se radi samo wing chun I tai chi I to je jedan stil wing chuna bio preovladjujući. Elem , radi se o ‘’originalu ‘’ izvesnog gospodina Čeunga . Njegova ‘’istorija ‘’ u koju na moje veliko čudjenje mnogi veruju je u namanju ruku smešna . Na stranu što nema ni jednog dokaza da je priča ispravna a postoje svi dokazi da je lažna nego je I nelogična I pada  na ispitu logike . Jeste , dragi moji, kad vam neko servira ‘’istoriju’’ vi to proverite , uzmete literaturu pisanu od strane ljudi koji su vršili ozbiljna istraživanja I vidite šta je istina. Elem , ja ne mogu da razumem kako ljudi mogu da veruju u takvu priču. Monahinja Ng Mui živela u manastiru Šaolin sa monasima (muškarcima). Dakle glupost nad glupostima , ženski I muški manastiri su u budizmu striktno podeljeni , kao I u hrišćanstvu uostalom. I znam jer živim ovde I poznajem neke budističke monahije I idem povremeno da im pomognem oko teških stvari kada me pozovu . Dakle , glupost na kvadrat , monahinja živela u manastiru sa monasima. Druga glupost , prelepu devojku hoće da oženi lokalni manču siledžija I zapovednik pa joj daje mogućnost da se sa njim bori I vreme da nauči veštinu. U stvarnosti , žene u su feudalnoj kini tretirane jako bedno I nisu imale mogćnosti da se bave kung fuom . A preko svega što bi lokalno manču zapovednik upao u kuću I odveo devojku da se sa njom dobro zabavi a posle je ubije ili proda u roblje , plemstvo bilo da su han ili manču kinezi se nisu ženili van svoje klase . Ovo je jasno svakome ko je proveo 30 minuta učeći makar osnove kinske istorije . Elem , kasnije sam saznao svašta I o gospodinu Čeungu a kako meni savest  ne dozvoljava da budem u bilo kakvoj , makar I posrednoj vezi sa kriminalcima ja sam taj stil napustio . Naravno to nije jedini razlog ali jeste bitan. Dakle , ako gospodin Čeung laže oko istorije stila , ako je kršio zakon , sta ja tu imam da tražim.  I ne samo sa njim već I sa nekim drugim ljudima , ako je neko deklarisani kriminalac, ako je hapšen I podizane protiv njega krivične prijave , ja sa takvima nemam ne smo posla već ni kontakta . Znam da je u Srbiji sad popularno biti kriminalac ili se sa istima družiti ali meni to savest jednostavno ne dozvoljava , ja sam vaspitan u tradicionalnom duhu , poštujem tradicionalne vrednosti I ne umem drugačije .


Kung fu je bio i ostao rezervisan samo za intelektualce , ljude koji su sposobni da razumeju sve aspekte veštine. Znam da će mnogi biti ljuti zbog ovog teksta ali to je prosta činjenica . Kung fu pored solidnih fizičkih predispozicija zahteva još i dobar intelektualni kapacitet. I kao u svakoj drugoj deltanosti , postoje različiti nivoi razumevanja i vežbanja . I KV metalostrugar i mašinski inženjer se bave istom delatnošću ali ono sto KV majstor zna i može , može i zna i inženjer , sa druge strane ono što inžinjer zna i može , KV majstor ne zna i ne razume. Tako je i sa kung fuom , ne razumeju svi sve , niti su svi sposobni da razumeju sve . Nekome će ovo što pišem da zvuči diskriminatorski , ali to je prosta činjenica a prećutkivati istinu zbog nekakve korektnosti nije u redu , stvari se moraju nazvati pravim imenom i sve se mora stvaviti na svoje mesto. To u Srbiji danas , gde je sve okrenuto naopako je vrlo teško , gde prostituke i kriminalci vode glavnu reč u svemu , ali i u najtežim vremenima naša je dužnost da se borimo za ispravne ciljeve ma koliko nas malo bilo i ma koliko to teško bilo . Dakle , ima ljudi koji su sposobni da kung fu razumeju i rade ga na pravi način, sa druge strane ima onih koji su sposobni samo da reprodukuju ono čemu su utrenirani , bez ikakvog dubljeg uvida u to što rade . 
Da se razumemo ,ovo nije reklamni pamflet i ja nikoga ne zovem da dodje kod mene jer jedino ja znam 'tajni, originalni, najefikasniji ili šta već svi oni pričaju ' stil . Takve stvari nikada nisam radio i uvek sam se borio za ravnopravnu zastupljenost svih stilova kao i za to da kvalitet govori sam za sebe jer znanju ne  treba reklama . Za razliku od ostalih koji organizuju seminare naprasno jer je neko drugi organizovao seminar , pa da spreče ljude oni odmah naprave jedan  ( da ne pričam koliko je glupo da ti seminar organizuje trener u tvom klubu , pa čto plaćaš ako ti ne pokazuje sve na redovnom treningu nego moraš da platiš dodatno za ‘’seminar’’) , Ja sam uvek govorio svojim učenicima idite I vidite šta drugi rade , nikad se nisam plašio da će da predju kod drugoga .Dakle , ja vas samo pozivam da mislite svojojm glavom da ne dozvolite da vam mozak ispiraju glupostima nego da logički i kritički razmisliteo svemu . Lepo sedite i bez emocija , logički razmislite , ko laže a ko govori istinu i kakvog su kvaliteta informacije koje dolaze sa svih strana .
Umesto da slepo verujete bajkama o postanku stila, bajkama o efikasnosti i svim ostalim bajkama ja vam predlažem sledeće . Ne , ne verujte meni, verujte sebi. Danas je na internetu moguće naći obilje informacija . Ne, nije moguće naučiti kung fu sa interneta ali je moguće da se vidi ko ima kakav kurikulum, šta radi i koliko razume to što radi .  Umesto što bacate pare (bukvalno) prvo dajte sebi par meseci za detaljno istraživanje , vidite šta se u svetu radi  i kako, u početku nećete znati ni šta da tražite  ali uskoro će neke stvari postati jasne . Pitaćete se  šta je to struktura , kako se se generiše energija , kako se sve to koristi u borbi ... Ako već trenirate neko vreme testirajte sebe ,odite u neki kick box ili boks klub pa vidite gde ste . Ako trenirate 5 godina ,nemate još majstorsko zvanje i niste u stanje da budete makar jednaki sa nekim ko trenira boks isto toliko vremena i iste je težinske kategorije , zapitajte se šta vi vežbate? Shvatate li vi koliko je 5 godina ? I u šta vi ulažete vreme, novac , rad ? U bolji život trenera koji se ‘’omajstorio’’ na 5 seminara kod nekog samozvanog grandmastera a vi ne možete da naučite ceo sistem ni za 20 godina ? Prst na čelo pa vidite koliko dugo taj trener radi I koliki je procenat ljudi koji su završili sistem . Statistika je svuda manje više ista , trebalo bi da bude izmedju 3 I 5 % vežbača koji su u nekom razumnom roku ( 3 do 6 godina) završili sistem. Ako to nije slučaj onda vidite gde ste . I zajebite sve te priče o tome kako oni drže nivo I kvalitet . Drže oni vas za novčanik . Svako ko trenira vredno I redovno trebalo bi da sistem završi u razumnom roku , ako se to ne desi , trener vas bukvalno zajebava I otima vam novac.
Zajebite sve priče o vernosti klubu I treneru , to vam pričaju da bi vas vezali za sebe . Kakva bre vernost kad plaćate , shvatite ,vi plaćate svojim teško zaradjenim novcem , za taj novac imate pravo da očekujete neki kvalitet a ne tone sklekova I trbušnjaka , nikakva objašnjenja ili objašnjenja na nivou deteta od 4 godine . Sklekove I trbušnjake radite kući , ja Ih takodje radim kod kuće , svaki dan , 200 sklekova 50 zgibova I 1200 trbušnjaka , I ne ,ne mogu da uradim 200 sklekova od jednom , mogu 85 , za sad I 20 zgibova , (pitajte vašeg trenra može li da uradi 50 sklekova) . Kad platite ne dugujete vi treneru nego trener vama . Ako niste zadovoljni imate pravo da odete I tražite sebi bolje , vaš novac vaše pravo , I niko nema prava da vam bilo šta kaže , jer ako kaže , da je Srbija nekakva normalna država takvi ljudi bi brzo zatvorili škole . Ti nazovi učitelji se ponašaju tako kao da vi njima dugujete bez obzira što vi njih plaćate . I ne daj Bože da kao ja odete negde I uradite nešto za sebe , naučite nešto a najgore od svega je da postignete nešto što oni nisu I ne mogu , e onda će sve da urade da vas oblate , uvrede , omalovaže , kao što meni pokušavaju da urade tolike godine (bez uspeha) . Razmislite jesu li to ljudi od kojih želite da učite . Ako jesu , onda u redu , na pravom ste mestu , ali ako nisu onda vidite šta vam je raditi.I na kraju , gde je vernost učitelja prema učeniku , dok plaćate super ste , kad odete sve najgore o vama pričaju . I to je taj kvalitet ličnosti koji oni traže od vas a sami su …vidite sami šta su .
Ako ste nekim nesrećnim intelektualac a ima škola kung fua koje se aktivno bore protiv obrazovanih ljudi u kung fuu( što je prosto neverovatno ali na žalost istina ) , a trener vam nema ni osnovnu školu , mislite li vi da takav čovek stvarno može da kung fu razume na visokom nivou I prenese ga vama . Ja nikada nisam ništa naučio od takvih , zapravo jesam , šta ne treba raditi . Učitelj mora da bude makar na istom intelektualnom I obrazovnom nivou sa vama ukoliko želite kvalitetne informacije I pravo znanje. Prosto je tako I u školi učite od onih koji su obrazovaniji od vas I znaju više , ne vidim zašto bi kung fu bio drugačiji .

Sve proverite , I šta rade I šta pričaju I jesu li ono što tvrde . Ako neko tvrdi de je nečiji učenik , pitajte koliko je vremena proveo sa svojim učitelejm a onda pitajte I tog učitelja , ima li taj I taj trenr rang koji tvrdi da ima . Napišete mail I to je to , imate odgovor brzo.   Vidite ,jel vam trener ili njegovi asistenti osudjivan za nešto , kakve vrednosti zastupa. Sve proverite , pa odlučite . 

Нема коментара:

Постави коментар